کدخبر:1333/20240217

28 بهمن 1402

دریافت جایزه نوآوری توسط پژوهشکده معدن‌کاری هوشمند دانشگاه صنعتی اصفهان
طرح محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان «بازیافت لاستیک‌های فوق سنگین معدنی» در چهارمین جشنواره اینوماین مقام سوم بخش شکوفایی را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر سید هادی حسینی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی معدن و مجری طرح، با بیان این خبر گفت: جشنواره اینوماین بعنوان بزرگ‌ترین رویداد نوآوری و ایده‌پردازی صنایع معدنی کشور شناخته می‌شود. چهارمین دوره از این جشنواره با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در تهران و در چهار سطح جوانه، پیوند، رشد و شکوفایی برگزار شد.

وی ادامه داد: بخش شکوفایی این جشنواره دارای بالاترین سطح عملیاتی و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه است. همچنین در این دوره از جشنواره، 12 طرح از میان 308 ایده موفق به کسب جایزه شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان درخصوص صاحب‌نظران و سرمایه‌گذار این طرح عنوان کرد: این ایده صنعتی که حاصل 3/5 سال تلاش محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با سرمایه‌گذاری امور پژوهش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است، در فاز نیمه صنعتی در پژوهشکده معدن‌کاری هوشمند و دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با دانشگاه صنعتی اصفهان در انجام تحقیقات پایه، تأسیس آزمایشگاه مستقل، توسعه محصولات آزمایشگاهی، صنعتی و نیمه صنعتی در ظهور و بروز این فناوری تجاری شده بسیار چشمگیر و شایان تقدیر است.

حسینی خاطرنشان کرد: پیش از کسب این موفقیت، در دی ماه گذشته قرارداد این پروژه بعنوان یکی از طرح‌های برتر بومی‌سازی صنایع معدنی کشور رونمایی و مورد تقدیر قرار گرفته بود. تجاری سازی این ایده که مجوز فناوری کمیته مالکیت فکری دانشگاه را نیز داراست، می تواند یک نمونه بارز از ایجاد درآمدهای پایدار برای دانشگاه در عرصه فناوری های کاربردی باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.